Jak začít hubnout?

JAK ZAČÍT HUBNOUT A VYDRŽET

Možná by se hodilo na začátek napsat, jak NEzačít hubnout. Protože ta cesta, po jaké chceme jít, by pro nás měla být co nejjednodušší. A mnoho z nás si ji dělá naopak velice těžkou.

Takže Jak Nezačít Hubnout:

Nastavením NEUDRŽITELNÝCH podmínek se Vaše tělo nezmění

  • buď všechno nebo nic (1. ledna nakoupíte permanentku do fitka, necháte si sestavit stravovací plán, najmete si motivačního kouče, nakoupíte 3 druhy spalovačů, proteinových koktejlů apod.)
  • v souvislosti s tím nakoupíte i potřebné vybavení (značkové hodinky, sluchátka, tenisky, oblečení,…)
  • vrhnete se do hypermarketu a utratíte spoustu peněz za dietní jídlo
  • čekáte změnu přes noc, maximálně do 3 dnů očekáváte úbytek alespoň 1 kg tuku

Body nahoře, prosím, berte jako ironii, nechci si z Vás dělat legraci. Ostatně já na tom byla podobně. A proto píšu tento článek, abyste se těchto chyb vyvarovali a ušetřené peníze si schovejte na odměnu (profi fotky, zážitky, cestování aj.)

Jak tedy správně začít?

  • čím jednodušší si to uděláte, tím je vyšší pravděpodobnost, že u toho vydržíte
  • jestliže neradi vaříte, nepouštějte se každý den do několikahodinového vaření do krabiček
  • i z jednoduchých kvalitních surovin lze vykouzlit zdravý redukční jídelníček
  • není nutné hned ze začátku kupovat doplňky stravy či nějaké super potraviny, začněte s tím, co víte, že vám chutná a nemusíte se do toho nutit (např. jestliže vám nechutná knackerbrot či rýžový chléb, tak ho prostě nejezte jen proto, že se to v dietě doporučuje)

Tajemství je v tom, udělat si takové podmínky, které jsou LEPŠÍ NEŽ MÁTE TEĎ, ale zároveň jsou pro vás „příjemné“ na takové úrovni, že je vydržíte. Ideálně na vždy či s malými výkyvy (Vánoce, Nový rok, oslavy).

Při hubnutí nejde jen o cíl, ale především o cestu. Potřebujete dlouhodobý plán zaměřený na trvale udržitelný zdravý životní styl.

Hlad je největší nepřítel hubnutí

Nikdy byste se neměli dostat do stavu, kdy budete mít nezvladatelný hlad. Proto se doporučuje jít co 2-4hodiny. I když toto je individuální Každý to má jinak. Pozorujte se a zjistěte ten váš ideální čas, kdy je potřeba se opět najíst. Ze začátku, když máte roztažený žaludek, to může být i každou 1,5hodinu. I tak se prostě najezte, žaludek se vám bude potupně stahovat a vy vydržíte bez jídla déle.

Příjem musí být nižší, než výdej

Nejdůležitější při hubnutí NENÍ jíst zdravé potraviny (ano, čtete správně). Je to MNOŽSTVÍ potravin (téměř) bez ohledu na to, jestli jsou „zdravé“ nebo ne. Musíme donutit tělo, aby mu „došla šťáva“ a muselo sáhnout do tukových zásob.

Proč je tedy  důležité jíst kvalitní a přirozenou stravu?

Zatímco kvalita potravin není až tak důležitá pro hubnutí, je nesmírně důležitá pro naše zdraví, výkon.

Proto si vybírejte základní, průmyslově nezpracované, potraviny (celozrnný chléb, rýže natural, brambory, batáty, bulgur, pohanku, žitné těstoviny, čočku, polotučné mléčné výrobky (cottage, kefír, tvaroh, mozzarella,olomoucké tvarůžky, bílé jogurty, skyr), kvalitní maso, ryby, sýry, vajíčka, sezónní ovoce a zeleninu, ořechy (nesolené, nepražené), semínka, avokádo, kvalitní oleje (olivový, řepkový).

Vaše tělo je odraz vaší životosprávy.

Zapisujte si svůj jídelníček

Jedna z cest, jak si hlídat svůj energetický příjem a vidět, co přes den sníte, je zapisování všeho, co zkonzumujete. Zkuste si psát svůj deníček nejméně 1 týden. Jestliže nevíte jak na to, mrkněte na www.kaloricketabulky.cz. Jsou zdarma a velice intuitivní na zapisování.

V případě, že byste chtěli do tajů sestavení jídelníčku více proniknout, mám tu pro vás 7 denní online kurz Jak si sestavit jídelníček na míru.

Neberte hubnutí příliš vážně. Udělejte si občas ze své postavy legraci a nevyčítejte si případná selhání. Uvědomte si, proč k nim došlo, a pokračujte dál.

Šárka Čivrná
Moje vize je ukázat ženám, jak nebýt na změnu životního stylu sama, ale zapojit celou rodinu. Můj program FIT s vášní rozproudí nejen vaši vášeň k dokonalé postavě, ale i k harmonickému vztahu! Můj příběh si přečtěte tady >> Jsem autorka eBooku ZDARMA Top 11 fíglů pro super postavu, ke stáhnutí zde Sestavuji stravovací plány na míru, více zde
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • 7 zdravých a dietních večeří

    Inspirujte se recepty na večeře po dobu 7 dní

  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Potkáme se na Facebooku: