Jak mohu cvičit i s dítětem/dětmi? Vždyť nemám čas ani sama na sebe?!

Jak mohu cvičit i s dítětem/dětmi? Vždyť nemám čas ani sama na sebe?!

Tohle je jedna z nejčastějších otázek, kterou od vás dostávám. A jelikož je dnes Den matek, chci vám udělat radost a proto sem vkládám můj osobní návod, jak na to :)

A cože je ta další věta? Že by výmluva?! Přiznávám se, že i já ji občas používám. A těch vět je daleko víc😊 Dneska už cvičit nepůjdu, vždyť jsem se od rána nezastavila, dnes je dítě nějaké protivné, bolí mě hlava, jak jsem v noci musela vstávat k dítěti, ujely mi nervy a snědla jsem čokoládu – musela jsem se prostě nějak uklidnit, už nemá cenu cvičit, když jsem dnešek už porušila, půjdu zítra, dnes je blbý počasí (mmch. VŽDYCKY bude blbé počasí – moc teplo/zima 😊). A takto bych mohla pokračovat dalšími odstavci, které by mi daly na celý článek.

Ale to není záměrem tohoto článku, cílem je ukázat vám, jak byste MOHLA, a to i s dítětem, být trochu aktivnější. Nejen kvůli váze, ale abyste byla celkově v dobré fyzické kondici. Vždyť nahánět ty naše rarášky je někdy hodně fyzicky náročné 😊

V následujících řádkách vám sepíšu pár tipů, jak AKTIVITU zapojit do běžného dne a tím pomalu i dítko naučit tomu, že spolu budete trávit čas aktivně, tzn. v pohybu. Jelikož píšu z vlastní zkušenosti, je to pro věk dítěte cca 3 roky.

#1 Dívejte se spolu na sportovní pořady a napodobujte činnost

To bude mít manžel radost, že se s ním budete dívat všichni na hokej :lol: Žádný strach, mám na mysli např. některé pořady na Déčku (jogínci, rytmix apod. nebo tancování na óčko). Prostě, dítě uvidí, že ostatní děti taky cvičí a že je to ohromná zábava. A každý den si můžete dopolko takto zacvičit, pořady trvají cca 5 minut, takže stihnete mezitím i uvařit oběd. Když se teda zrovna nerozjedete na pecky na Šlágru :-D

# 2 Nezakazujte, nekřičte – snažte se udržet pozitivní náladu

Ze začátku radši necvičte s činkami, dítě se bude okolo vás motat a mohla byste mu nechtěně ublížit. To víte, asi je na nás zajímavý pohled :)

Volte cviky s vlastní vahou či můžete zkusit odporovací gumičky. A neříkejte věty typu – „nepleť se mně tady“, „pozor“, „nešahej na mě, teď cvičím“. Tím byste dítě akorát vylekaly a vaše cvičení by mělo spojeno s tím, že na něho budete křičet a budete nepříjemná.

# 3 Vysvětlete, proč jdete ven, co tam budete dělat a co bude následovat

Lepší než doma je cvičit venku. Alespoň teda pro mě. Ze začátku jsem se šíleně styděla, cvičit v parku, kde chodí lidi, ale už jsem si zvykla. Ono na vás lidi zas tak moc nekoukají :) To si člověk jen namlouvá… Navíc chodíme cvičit dopoledne a to tam jsou jen důchodci a maminky s kočárky. Mně třeba pomáhají i slunenčí brýle :) a jestliže máte zahradu, tato obava se vás netýká :)

Takže řekneme, že jdeme ven, že bude legrace. A že mě nepředhoníš na motorce? Že ano? Tak jdeme.

Navíc je venku více podnětů, které pomohou dítě zabavit po dobu odcvičení série.

P.S.: Nezapomeňte sebou piti nebo cokoliv, co by vaše dítě nutně :) potřebovalo.

Trénink může vypadat např. takto:

#4 Odměňujte, chvalte, hrajte si

Nejlepší je, když se vám podaří kvalitně si zacvičit a dítě se vyřádí. My cvičime u řeky, takže chvilku jí stíhám na odrážedle (kolo na cvičení neberu, to bych se nalítala až až:) ), pak si ji buď posadím na lavičku a poprosím ji, zda mi nebude počítat („mami, laz, dva, čííí, estééé mami“) nebo se dívá na kačenky v řece. Prostě, když zrovna cvičíte, musíte přitom dítě nějak zabavit a zároveň ho mít pořád v dohledu.

Když máte odcvičeno poděkujte. „Díky, jsi moje beruška. Krásně jsi mi to počítala. Plácneme si?“

Jestliže máte po cestě dětské hřiště, běžte si s dítkem pohrát. Cvičit můžete i u toho.

# 5 Nenuťte

Někdy se prostě stane, že řeknete „jdeme cvičit“ a díte nechce. Nemá cenu ho do toho nutit, protože bude pořád kňourat a vy budete akorát tak otrávená. Zapněte mu pohádku a zacvičte si sama, třeba se k vám nakonec přidá.

#6 Jestli přeci jen potřebujete parťáka, vyražte na nějaký kroužek, který se zaměřuje na cvičení s dětmi

Dnes už existuje spousta kroužků i pro maminky s dětmi, takže jestli se sama venku cvičit stydíte nebo to doma prostě nejde, vyražte cvičit s ostatními. Např. strollering (cvičení s kočárky).

To je ode mě k tomuto tématu asi vše. Toto je moje zkušenost s mým dítětem. Ale každý člověk je jiný, každé dítě je jiné. Musíte si najít to, co vám samotným vyhovuje nejlépe. A čím dříve to bude, tím lépe pro vás :)

Všem maminkám přeji krásný svátek :)

Šárka Čivrná

TOP 11 FÍGLŮ PRO SUPER POSTAVU

Jak získat ty správné každodenní návyky, které změní Vaše tělo?

TO CHCI!

Šárka Čivrná
Moje vize je ukázat ženám, jak nebýt na změnu životního stylu sama, ale zapojit celou rodinu. Můj program FIT s vášní rozproudí nejen vaši vášeň k dokonalé postavě, ale i k harmonickému vztahu! Můj příběh si přečtěte tady >> Jsem autorka eBooku ZDARMA Top 11 fíglů pro super postavu, ke stáhnutí zde Sestavuji stravovací plány na míru, více zde
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů